Binnenstraat- Varkensmarkt – Moutstraat
momenteel worden fietsers heel vaak ingehaald in de Binnenstraat (waar dat verkeerstechnisch gezien niet kan en wettelijk gezien niet mag) => maak hier een fietsstraat van of leidt fietsers via wegwijzers langs Sint-Gudulastraat naar Dokter De Moorstraat en via Violettestraat of via Sint-Elisabethwijk een veilige verbinding (lees: veilige oversteek naar) met nieuwe brug (en voorlopig nog Josse Ringoirkaai) te voorzien.
Wie per fiets op Varkensmarkt komt en naar linkeroever wil moet eerst tussen overstekend verkeer laveren, waarna je vast komt te staan tussen aanschuivend verkeer in de 1-meistraat / Moutstraat. Daar zou je fietsers die vanaf Leireken komen al in de voorrang kunnen steken door een grote oversteek te voorzien, en ook wie van Moorselbaan en Binnenstraat komt per fiets meer ruimte kunnen geven door ook megabrede voetpad thv vishandel boel en parkeerplaatsen te herschikken om een gescheiden fietspad (in’t verlengde van fietsstraat Binnenstraat en fietspadje Moorselbaan) te voorzien waarmee je fietsers wegleidt van de onmogelijke wegversmalling / stikstofkoker (als je hier stikstofmeter zou plaatsen zou die keigoed scoren) thv spoorwegbrug in Moutstraat .
Als je fietsers omleidt naar de Korte Moutstraat dus langs Boel naar rechts laat rijden, en je voorziet (zolang de Brug er nog niet is) een veilige oversteek op de Josse Ringoirkaai, dan kunnen fietsers langs de kaai en mits een bordje B22 dat ze rechtsaf mogen in 1 vlotte beweging (zonder verkeerslichten) doorrijden naar linkeroever, eerst nog via St-Annabrug, later via de nieuwe brug.